👈 فروشگاه فایل 👉

پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی

ارتباط با ما

... دانلود ...

پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت  تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی

 متشکل از 14 اسلاید ، در قالب پاور پوینت قابل ويرايش و اماده ارائه

بخشی از محتوا ::

  تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی موضوع : فهرست : مقدمه . سیستم اطلاعات بازاریابی . تعیین اطلاعات مورد نیاز . تهیه اطلاعات . تحقیقات بازاریابی.

فرایند تحقیقات بازاریاب.

جمع آوری اطلاعات از منابع . تجزیه و تحلیل اطلاعات .

سیستم اطلاعات بازاریابی شامل افراد،‌ تجهیزات و روش های جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل ، ارزیابی و توزیع به موقع اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگاه بازاریابی است .

تعیین اطلاعات مورد نیاز یک سیستم اطلاعات بازاریابی خوب ، سیستمی است که بین اطلاعات مورد نیاز مدیران از یک سو و اطلاعاتی که فراهم کردن آن عملاً ممکن است ، از سوی دیگر تعامل برقرار کند . تهیه اطلاعات : منابع‌ داخلی : اکثر مدیران بازاریابی باری تصمیم گیریهای خود از اطلاعات منابع داخلی و گزارشها استفاده می کنند. اطلاعات و اخبار بازاریابی : به اطلاعات روزانه دربازه تحولات و تغییرات محیط بازاریابی ، اطلاعات و اخبار بازاریابی می گویند . تحقیقات بازاریابی : عامل ارتباط دهنده مصرف کننده . مشتری و جامعه از طریق اطلاعات به بازاریاب .

فرآیند تحقیات بازاریابی : شکل تعریف مشکل و تعیین اهداف تحقیق : اغلب دشوارترین مرحله فرآیند تحقیقات بازاریابی محسوب می شود ، شرح مشکل و اهداف تحقیق ، راهنمای فرآیندهای کامل تحقیقات است . تهیه طرح تحقیق : مستلزم تعیین اطلاعات مورد نیاز ، تهیه یک طرح جمع آوری کارآمد اطلاعات و ارائه طرح به مدیریت بازاریابی است . 1- تعیین نیاز های اطلاعاتی ویژه 2- جمع آوری اطلاعات ثانویه 3- جمع آوری اطلاعات ازمنابع فرآیند تحقیقات بازاریابی : فرآیند تحقیقات بازاریابی : اجرای طرح تحقیق : شامل فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است .

این مرحله پر هزینه ترین مرحله فرآیند تحقیقات بازار یابی است . تعبیر و تفسیر و گزارش یافته ها : محقق باید یافته ها را تعبیر کند ، از آنها نتیجه بگیرد و نتیجه گیریها ی به عمل آمده را در قالب گزارش به مدیریت ارائه کند .

جمع آوری اطلاعات از منابع اصلی: مستلزم تصمیم گیری در موارد زیر است : الف ) روشهای تحقیق : 1- تحقیق مشاهده ای ( جمع آوری اطلاعات اصلی از طریق مشاهده افراد اعمال و وضعیتهای مربوطه ) 2- تحقیق استنتاجی ( بهترین روش برای جمع آوری اطلاعات تشریحی است .می تواند سازمان یافته یا غیر سازمان یافته باشد . 3- تحقیق تجربه ای (بهترین روش جمع آوری اطلاعات اتفاقی یا غیر عادی است .) ب ) شیوه های تماس :‌ اطلاعات مورد نیاز را می توان از طریق پست ، تلفن یا مصاحبه شخصی فراهم نمود .

- پرسشنامه های پستی (می توان با هزینه سرانه ای اندک برای هر مخاطب ، اطلاعات زیادی جمع آوری کرد .

) - مصاحبه تلفنی ( بهترین روش جمع آوری سریع اطلاعات است .

دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پرسشنامه پستی است .

) - مصاحبه شخصی (به دو صورت مصاحبه انفرادی و مصاحبه گروهی انجام می گیرد .

) ب )‌طرح نمونه گیری : محققین بازاریابی معمولاً پس از مطالعه نمونه گوچکی از یک جمعیت بزرگ مصرف کننده ، نتایج حاصله رابه کل این جمعیت تعمیم می دهند .

واحد نمونه – اندازه نمونه - روش نمونه گیری . د ) ابزار و وسایل تحقیق : برای جمع آوری اطلاعات از منابع اصلی ، محقق

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت نمایه سازی آزادي از نگاه امام خميني (ره) مشاوره شغلي در بازار كار مبانی نظری وپیشینه تحقیق اعتماد اجتماعی گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی